Day 04 - A song that reminds you of someone

Tämä on vaikea. Voisin toisaalta listata tähän useammankin kappaleen, mutta mitään vahvemmin muistuttavaa kappaletta ei tule mieleen. Ehkäpä Kryptonite muistuttaa tanssivasta pojasta, Edorfin Lähtösi jälkeen eräästä hyvästä ystävästäni ja Kirkossa edesmenneestä sedästäni. Ei mitään maata mullistavaa siis.

Day 05 - A song that reminds you of some place

Tämä kappale muistuttaa minua hyvin paljon VR:n junista. Olen viimeisen vuoden aikana matkustanut vähintään 30 kertaa junalla ja voin todeta, että lyriikat ovat täyttä kultaa. Ouluun mennessäni huomasimme susipojan (onkohan minulla liikaa miespuolisia ystäviä..?) kanssa, että suurimmassa osassa vessoista oli ovessa kyltti epäkunnossa. Piti vielä tahalleen katsoa sisälle ihan vain todetakseen, että toimii kuin junan vessa on paska sanonta. Kaikki lumi ja jää olivat tulleet pöntöstä sisään ja vessa näytti siltä kuin se olisi kuljetettu sinne suoraan Moskovasta.

Myös tämä kappale muistuttaa minua eräästä paikasta. Kun asuin vielä perheeni kanssa saman katon alla, minulla oli tapana kiivetä läheiseen vaaraan mietiskelemään elämänmenoa ja ihastelemaan maisemia. Kuuntelin monesti tätä kappaletta juostessani, ja kuuntelen sitä edelleen kun lähden lenkille.

 

Muissa uutisissa tänään: Unohdin käyttää valkosipulit loppuun ja ne alkoivat versoa, joten laitoin ne ikkunalaudalle vesipurkkiin. Nyt niissä on kauniita lehtiä, joita voi myöhemmin käyttää ruuanlaitossa. Kun kelit sallivat, ajattelin istuttaa nuo vielä multaan. Yrttitarha pystyyn! Lisäksi minulla on helvetillinen päänsärky, ja sain tietää yllättäviä ja ei-niin-yllättäviä asioita ihmisistä viikonloppuna. Poika parka.